Η σημασία του πρωινού και ο ρόλος του ψωμιού σε αυτό

Ολοένα και περισσότερες επιστημονικές μελέτες αναδεικνύουν τη σημασία του πρωινού για την καλή φυσική και πνευματική απόδοση του οργανισμού. Ένα πλήρες και καλά δομημένο πρωινό, παρέχει στον οργανισμό πολύτιμη ενέργεια για όλη την ημέρα. Όπως άλλωστε φαίνεται και από την ερμηνεία του ξένου όρου breakfast (break the fast = «διακόπτω τη νηστεία»), το πρωινό γεύμα έρχεται να φορτίσει τον οργανισμό με απαραίτητα θρεπτικά συστατικά, μετά από την πολύωρη νηστεία που συνεπάγεται ο ύπνος.

Το πρωινό επιβάλλεται να καλύπτει το 25% των ημερήσιων ενεργειακών αναγκών του οργανισμού μας. Ως εκ τούτου ένα υγιεινό πρωινό θα πρέπει να περιλαμβάνει:

  • Αμυλούχα τρόφιμα (π.χ. ψωμί, φρυγανιές, κράκερ, δημητριακά, μπισκότα)
  • Φρούτα
  • Γάλα ή γαλακτοκομικά προϊόντα (γάλα ή γιαούρτι)
  • Πρωτεΐνες (προαιρετικά, δεδομένου ότι στη σύγχρονη διατροφή προσλαμβάνονται σε όλα τα υπόλοιπα γεύματα π.χ. τυρί, αυγό).

Τα αμυλούχα τρόφιμα, και ειδικά το ψωμί, εκτός από τη βάση της καθημερινής μας διατροφής, πρέπει να αποτελούν και το βασικό συστατικό του πρωινού μας, αφού προσφέρουν στον οργανισμό σύνθετους υδατάνθρακες οι οποίοι εξασφαλίζουν την απαραίτητη ενέργεια για όλη την διάρκεια της ημέρας. Επιπλέον, το ψωμί περιέχει πολύτιμες βιταμίνες και φυτικές ίνες που είναι απαραίτητες για την καλή λειτουργία του πεπτικού συστήματος, ενώ το χαμηλό ποσοστό του σε λιπαρά και αλάτι σε σχέση με άλλες τροφές, το καθιστούν στις πιο υγιεινές επιλογές.